Direktlänk till inlägg 7 april 2014
BESKRIVNING AV KONSTRUKTION
Vi använde oss av cd -skivor till hjulen och hjulaxlarna gjorde vi av grillpinnar för att hålla ihop hjulen. F
ör att sätta fast hjulen i grillpinnarna använde vi oss av korkar som gjorde att hjulen satt hårdare och så att
det inte blev lika skakit. För att sätta ihop fram- och bakhjulen tog vi en hushållsrulle.
HUR MYCKET TID VI LAGT NER OCH HUR ARBETET FORTLÖPT:
I början hade vi problem, vi kom inte riktigt på hur vi skulle bygga bilen och vi började inte bygga riktigt
förrän sista veckan. Vi gjorde några prototyper som vi inte använde oss av men som vi iallafall har fått lit
e ideer från, t.ex hade vi en frigolitbit som vi tänkte ha som själva bilen och riktiga gummihjul typ.
Vi har arbetat med bilen under ungefär 11 lektioner, vilket motsvarar 11h och 45 minuter.
MATERIALLISTA:
● Hushållsrulle
● Grillpinnar
● Sugrör
● 4 cd skivor
● 8 korkar
• Frigolit (test)
• 3 hjul (test)
● Lim
● Gummiband
Sammanlagda kostnad: 31,545 kr
Det var en ganska jämn match mot två andra lag från olika skolor, vi slutade som tvåa så vi kom tyvär inte vidare till den slutgiltiga finalen. Vi fick välja ut tre personer som skulle representera haga skolan, vi valde en tjej och två killar. (vi är...
Just nu sitter hela klassen och lyssnar på olika föreläsningar , vi har fått våra scheman och alla är taggade! ...
Anledningen till att vi är med i den här tävlingen är för att vissa delar av den ingår i Lgr11, vi tänkte skriva upp några punkter inom Lgr11 som våran klass har jobbat med. ○ Tekniska läsningar inom kommunikations- och informationsteknik fö...
Fordon: Båt Gruppmedlemmar:Joel, Anna, Alice, Elin, Hugo, Alexander Uppgift att klara av: Bygga en båt av aliminium och att få den över mållinjen. Den ska kunna åka 60 cm utan att vi puttar på. Den ska gå med hjälp av gummiband. S...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | 4 |
5 |
6 |
||||
7 | 8 | 9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
|||||||
|